Ufka Ufka
2217
BLOG

Ukraina - na co liczyliście Panowie Politycy?

Ufka Ufka Polityka Obserwuj notkę 44

Nie komentowałam, nie pisałam nic o Ukrainie bo nie jestem specjalistką od polityki wschodniej - naszej ani europejskiej. Ale dzisiaj mogę - bo wczoraj osłupiałam,kiedy przeczytałam, że w Wilnie dojdzie jednak do przełomu. Nie doszło - więc jednak to ja miałam rację.

Rozumiem Ukraińców dlaczego chcieliby do tej Unii wstąpić. Pamiętam jakie nadzieje wiązali Polacy z akcesją. Część się spełniła, inne nie. ale nawet gdyby na czele Ukrainy stał najbardziej proeuropejski polityk - to gdyby był odpowiedzialny też by nic nie podpisał.

Nie mam pojęcia jakie są powiązania ekonomiczne z Rosja i na ile Unia mogłaby je zastąpić. Wiem jedno -pojemników z gazem nie potrafi zrzucać a właśnie zaczyna się zima. Po zakręceniu kurka z gazem (lub podwyższeniu ceny gazu do niebotycznych rozmiarów) Unia co najwyżej po kilku tygodniach obrad  (zbliżają się święta, więc pobudka nastapiłaby pewnie w połowie stycznia) wydalaby z siebie kilka apeli, 152 poważne ostrzeżenie i jakąś sankcję gospodarczą - np zakaz eksportu plastrów na odciski do Rosji.

Dla nas to jest jeszcze jedno przypomnienie - żadne czołgi, żadne eFy - tylko dywersyfikacja dostaw gazu za wszelką cenę i postawienie na gospodarkę. Bo inaczej każdy z Wybranych Demokratycznie Najlepszych Premierów i Prezydentów będzie musiał trzaskać obcasami - i przed Berlinem i przed Moskwą

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka