Ufka Ufka
1539
BLOG

Nie sięgajmy po kamienie

Ufka Ufka Społeczeństwo Obserwuj notkę 49

Jeszcze dzisiaj wisi na SG notka Animeli o "zbydlęceniu" Nieważne że autorka nie wie nawet o kim pisze i nie reaguje na komentarze pod notką bo przecież  "chodzi o coś innego"
Tak - chodzi o coś innego - czyli o traktowanie Rodzin Smoleńskich. Zawsze traktowałam jednakowo wszystkie -owszem,  zżymałam się czasami na niektóre wypowiedzi ale robiłam to w domowej ciszy - nie publicznie. Bo "po obu stronach" było podobnie - oskarżenia,  stosunek do władzy aktualnie panującej,  czy sprawa pomnika Nie czytam wszystkiego,  a już zwłaszcza nie interesowałam się partią pana Petru,  nie mieszkam na Śląsku,  więc  nie kojarzyłam pani marszałek Dolniak ze Smoleńskiem - może dlatego że wcześniej startowała jako niezależna (2011),  a teraz także nie z macierzystej partii męża Grzegorza Dolniaka czyli PO. Ona należy do tej trzeciej grupy - nielicznej - która raczej nie bierze udziału w głośnych sporach
Dlaczego o tym piszę? Bo właśnie tak dzielą się Rodziny - na "nasze" i "nienasze" - i chodzi o podział także wśród społeczeństwa. Oczywiście bardziej rezonują te dotyczące Rodzin propisowskich. Bo kiedy byliśmy w opozycji to udostępniano łamy poczytnych gazet i wszystkich mediów łącznie z telewizją publiczną. Bo organizowano ohydne "happeningi" na Krakowskim Przedmieściu. Ja to wszystko pamiętam bo przecież chodziłam pod Pałac każdego miesiąca i pamiętam tego nieżyjącego już palikociarza bębniącego na perkusji aby nas zagłuszyć. Był ochraniany przez policję,  tak jak teraz muszą być ochraniani kodziarze którzy tam się zapędzą.
Ale właśnie dlatego,  że to pamiętam zdziwiła mnie reakcja na TT na list pani Łuczak-Surówki - wdowy po funkcjonariuszu BOR. Poszło o ekshumacje,  ale Wdowa wspomina także to,  że nie otrzymała renty po mężu - bo za młoda i nie ma dzieci. Tak - to sprawa rządu PO&PSL i trzeba było mówić głośno o tym sześć lat temu. Ale teraz jest inny rząd i inny dowódca BORu. Rentę specjalną - tak jak inni dostali specjalne - należy Jej po prostu jak najszybciej przyznać. A przepisy zmienić - aby każdy BORowiec wiedział,  że Rodzina jest zabezpieczona kiedy zginie na służbie. Ile takich wypadków może być?
Nie będę przytaczała komentarzy pod moimi wpisami - potok pomyj może to nie był,  ale jednak stosunek do "nienaszej Wdowy" charakterystyczny. Więc może warto pójść krok dalej? Nie tylko nie sięgać po kamienie ale też powstrzymywać tych sięgających?

 

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo